MX World

13/06/2011 14:15 - geplaatst door Marcel Dirks

De teammanager van Christophe Pourcel heeft enkele dingen rechtgezet op het Amerikaanse Forum VitalMX. Dat deed hij naar aanleiding van enkele verkeerd geïnterpreteerde post van David Vuillemin die zich al eerder uitliet over CP377 op VitalMX.

Klik op Thor voor de Nederlandstalige vertaling en het origineel bericht.

Nederlandstalig

Mike Genova hier, Eigenaar van MotoConcepets. Ik neem de tijd om enkele dingen recht te zetten in verband met de CP sage. Er is geen bedrog of leugens geschreven hier.

CP koos om voor MotoConcepts te rijden omdat wij vonden dat een rijder van zijn kaliber het waart was om een salaris plus bonussen te krijgen. We werden verteld dat de andere teams waarmee hij sprak hem enkele een bonussen systeem aanboden. We hopen dat jullie dit respecteren.

Door verloop van de motor setup proces voor de seizoenstart was CP zeer gelukkig met onze motor en de setup. Zoals iedereen weet kruipt er enorm veel werk en tijd in om een motor exact te krijgen hoe een rijder deze wilt daarbij veranderd dit steeds. Helaas hadden we ook niet de tijd aan onze zijde. Dit was een probleem voor elk team niet enkel het onze.

Zoals we allen zagen reed CP snel met de Yamaha, maar voor welke reden dan ook was hij niet in staat om deze snelheid vol te houden.

Achter Freestone ging Chistophe Pourcel naar Florida. Hij was bevolen om terug te komen naar Californië om met ons te werken, factory Yamaha, Enzo and factory KYB. Maar Pourcel weigerde zijn bedoelingen te communiceren en kwam niet naar Californië.  Op dat moment was er al een week van de twee weken break voorbij, en we besliste om zijn trainingsmotor te versturen naar Florida (die we allen willen beter maken) te versturen naar Florida. Wat bijna een week duurt om te verschepen.  Vandaar heeft Christophe geen motor om met te rijden, of toch geen motor in Florida.

Door dit alles was CP volledig gestopt met communiceren met het team (volledig zijn keuze).

Maar vanwege onze totale onwetendheid over Pourcels intenties voor Highpoint, werkten wij verder in een “business as usual mode”. Met zijn motor klaar voor de race, en zijn monteur te plekken klaar om te gaan.

Door dit alles was ik, David Vuillemin, en de rest van de hardwerkende crew gewoon klaar om te “vergeven en vergeten” en terug zaken te doen. Want wij hebben Christophe Pourcel niet aangetrokken om belachelijk te doen en tonnen geld te verkwisten.

David Vuillemin is eerlijk geweest. Hij wist zelf van niks over wat Christophe Pourcel ging doen. Daardoor heeft hij nooit gelogen. Hij wist gewoon niks over CP.

Engelstalig

Mike Genova here, owner of MotoConcepts. I am taking the time to set the record straight about the CP saga. There is no deception or lies being pedaled here.

CP chose to ride for MotoConcepts because we felt that a rider of his caliber was worthy of a salary plus bonuses. We were told that the other teams he was speaking with were only offering him a bonus structure only. Hope you all can respect us for that.

Through the bike set up process before the season start CP was very happy with our bike and set up. As everybody knows it takes a ton of work and time to get a bike exactly where a rider wants it and it is always changing. Unfortunately we didn't have the luxury of a lot of time on our side. This poses a problem for any team not just ours.

As we all saw CP rode the Yamaha fast, but for whatever reason he was unable to maintain the pace needed.

After Freestone CP went to Florida. He was instructed to come to Cali. to work with us, factory Yamaha, Enzo and factory KYB. But CP refused to communicate his intentions and never came to Cali. At this point almost a week of the two week break had passed, and we made the decision to ship his practice bike (that we all wanted to make better) out to Florida, which takes close to a week to transport. Hence, CP has no bike to ride, at least in Florida.

Through all of this CP was completely out of communication (his choice) with the team.

Because of our total unsureness of CP's intentions for Highpoint we completely operated in a business as usual mode, having his bike ready to race and his mechanic on site and ready to go.

Through all of this, myself, DV and the rest of the hard working crew have been ready to forgive and forget and get to business, we didn't bring CP to our team to just fool around and waste tons of money.

DV has been has honest to a tee. He was operating in the dark in terms of what CP was going to do. Therefore he never was lying, ever. He just knew nothing from CP.

Foto: Vitalmx