MX World

18/07/2012 00:01 - geplaatst door Marcel Dirks

Het is zover, de meest interessante tijd van het jaar is daar, transfertijd! Je zult het waarschijnlijk niet zeggen maar ik hou van vettige gossip. Het is ook des mensen. U hoort iets en verteld het tegen Jan en Jan zegt tegen zichzelf dat zou cool zijn, maar het zou nog veel vetter zijn als … en tegen dat de roddel bij mij is, is Jan zijn droom al werkelijkheid! Mmmm Gossip season! Klik op Thor en lees de nieuwe geruchten!

Het eerste gerucht gaat erover dat we volgend jaar wederom een smaakmaker in de GP’s zouden verliezen. Christophe Pourcel zou terug naar Amerika keren, dat werd uit Letland door meerdere bronnen verteld. Eén van die bronnen is Adam Wheeler een vooraanstaand motorjournalist. Dit gerucht gaat trouwens niet enkel en alleen in Europa rond maar ook in Amerika. “Superman” Pourcel zou volgens een Amerikaanse bron een voorakkoord hebben getekend met het Jeff Ward Racing team en zou daar teamgenoot worden van Dean Wilson. Word zeker en vast vervolgt. Een andere “roddel” die eigenlijk vast zit aan het CP377 verhaal is dat Tommy Searle zou tekenen voor het “CP377 Monster Energy Kawasaki Pro Circuit team” om uit te komen in de MX1 klasse. Een andere vraag die zich opwerpt is: blijft Christophe Pourcel zijn belangen behouden in dat team voor zijn broer of trekt hij zich helemaal terug in Amerika? Dichter bij huis, in Lommelwood namelijk, zien we dat het JM Racing team nog maar één van de drie plaatsen van hun 2013 line-up heeft vastliggen. Krijgt naast Jake Nicholls ook Glenn Coldenhoff ook een contract verlenging of zou het zomaar kunnen dat we volgend jaar twee Nederlanders in het officiële KTM team hebben? Naast deze twee piloten is het afwachten of Jacky Martens het contract verlengt van Rauchenecker. Martens zou ook kunnen opteren voor talent uit eigen land met Julien Lieber die al meermaals liet zien de snelheid te hebben voor top tien maar niet de constante. Het laatste verhaaltje is een serieuze! Het verhaal gaat namelijk dat Blake Baggett de laatste Grand Prix in Duitsland zou rijden. Deze valt een week voor de MXDN en past perfect in zijn planning, daarnaast is het parcours volgend jaar gastheer voor de MXDN. De Amerikaanse ploeg zal drie weken op voorhand afzakken naar Europa en zal tussen noord Frankrijk en midden Nederland “zwerven” vertelde De Coster in een voorgaand interview.